Az Anachrony: A jövő útjai egy többszörösen összetett, komplex stratégiai játék, amit 2-4 játékos játszhat, átlagosan 120-150 perc játékidővel, 14 éves kortól.
A játék története szerint az emberiségnek a 26. századra birtokában lesz az időutazás tudása, ám ez a tudás egy elkerülhetetlen, tragikus eseménnyel kapcsolódik össze, egy meteorit becsapódásával, ami a lakosság jelentős részét kipusztítja. A megmaradt túlélők 4 filozófiai ideológia mentén csoportosulnak, akik közt törékeny béke honol. A nagyobb jóért való együttműködés helyett azonban mind a 4 frakció a saját hatalmát igyekszik növelni, és önmagukat segítik az időutazás kihasználásával, hogy a múltban építkezzenek. A céljuk, hogy felkészülten várhassák az elkerülhetetlen meteorbecsapódást, a tragédia bekövetkeztekor pedig ők evakuálhassák a legtöbb túlélőt és nyersanyagot, remélve, hogy ezzel megszerzik az emberiség feletti uralmat és az ő útjukat követik a megmaradt túlélők.
Az Anachrony szabályai túlságosan összetettek ahhoz, hogy mindent átvegyünk, így csak nagy vonalakban: a játék legfőbb része a munkáslehelyezés, amit egy rendkívül innovatív kölcsönszerzési szabállyal támogat meg a játék, így gyönyörűen idomul egymásba a játék tematikája és szabályai.
A munkáslehelyezést szinte már klasszikusnak lehet nevezni, arról nem is kell sokat beszélni. Különböző típusú munkásokat különböző akcióhelyekre lehet küldeni, és a munkások típusa alapján valamilyen bónuszokhoz lehet ezáltal jutni, pl. akár olcsóbbítani lehet így építkezést. A játéktér egy közös táblából és az egyéni táblákból áll. A közös táblán az akciók fixek, míg az egyéni táblákon épületek építésével lehet egyéni akciókra szert tenni. Értelemszerűen a nyersanyagokkal és munkásokkal való gazdálkodás fontos szerepet kap a játék során.
Az egyedi kölcsönszerzési rendszer azonban az, ami világhírűvé tette a játékot, valamint az, ahogyan ez tökéletesen beilleszkedik a játék témájába. A fordulók elején a játékosok ugyanis megjelölhetik, hogy milyen nyersanyagra vagy éppen munkásra van szükségük, és ezt saját maguktól kapják, pontosabban a jövőbeli énjeiktől. Az így kapott erőforrásokkal ugyanúgy lehet gazdálkodni, ám a későbbi fordulókban ezeket vissza kell fizetni, ugyanis ha ez nem történik meg, azzal felszakad a tér-idő kontinuum, ami anomáliákhoz, és ez által győzelmi pont büntetésekhez vezet annak, aki nem tudja törleszteni az adósságát.
A játék egyébként a klasszikus stratégiai játékok vonalát követi, tehát a játékosok nyersanyagot gyűjtenek, eltervezik azok minél hatékonyabb felhasználását, és igyekeznek a legtöbb győzelmi pontot összehozni ezáltal. Ami mégis kiemelkedővé tette ezt a nagyszabású játékot, az az időutazásnak és a kölcsönszerzési-szabálynak az okos és találékony összeboronálása, ami hatalmas élményt nyújt játék közben, a játékosok tényleg úgy érezhetik, hogy a jövőbeli énjeiktől igényelnek segítséget, és a múltbéli énjeiken segítenek.
Ha kedvet kaptál, hogy egy jobb jövő felé, a TE jövőd felé vezesd az emberiséget, vagy eddig nem mertél belevágni ebbe a remek játékba, mert magyarul még nem volt elérhető, ne habozz, rendeld meg az Anachrony: A jövő útjai társasjátékot! Képes leszel megmenteni az emberiséget?
Játékelemek:
- 1 központi játéktábla
- 4 kétoldalú eszme-tábla
- 4 játékostábla
- munkások (25-25 tudós és mérnök, 15-15 adminisztrátor és zseni)
- nyersanyag-jelölő kockák (15 lila neutrónium, 20-20 sárga arany és zöld urán, 25 szürke titán)
- 24 energiacella-jelölő
- 66 győzelmi pont jelölő (30 db 5-ös, 25 db 1-es, 1 db -1-es)
- 30 vízjelölő (6 db 5-ös sötétkék, 24 db 1-es világoskék)
- 4 zászló műanyag talppal
- 4 kétoldalas játékossegédlet
- 24 hexa alakú exopáncél jelölő (játékosonként 6-6)
- 8 időutazás- és moráljelölő (játékosonként 1-1 db és 1-1 tartalék)
- 32 eszme-jelölő (játékosonként 8-8)
- 32 behíváslapka (játékosonként egy-egy készlet: 3 munkás, 4 erőforrás, 1 db "2 víz", 1 aktivált exopáncél)
- 60 épületlapka (15-15 erőmű, gyár, létfenntartó egység, labor)
- 11 toborozható munkaállomás kártya
- 11 bányászható nyersanyag kártya
- 9 kétoldalú idővonallapka
- 1 becsapódáslapka
- 18 szuperprojektlapka
- 2 kutatáskocka
- 1 paradoxonkocka
- 1 kétoldalas evakuálás akciótábla
- 12 anomálialapka
- 45 találmánylapka (formánként 15)
- 15 összeomló központ lapka
- 9 tiltott hexamező lapka
- 8 célkártya
- 16 kezdő erőforrás kártya
- 1 pontozótömb
- 16 paradoxonjelölő