Haramiau szelencéje: a trükkös szavak és rejtélyes utalások különleges játéka. Jó vagy asszociációból? És ha neked kell utalást adni az hogy megy? Vigyázz, hogy ne legyen túl gyors kitalálva, de azért megtalálják a többiek a megfejtést!
Tegyétek próbára magatokat, fejlesszétek a szókincseteket!
Haramiau szelencéje a rejtélyes szavak és trükkös tippek játéka. Vajon rá tudod vezetni a többieket a megoldásra egy szó alapján? Az asszociáció sosem könnyű, főleg ha nem jut eszedbe a megfelelő szó!
Vajon mennyire leszel egyenes, és mennyire jár egy rugóra az agyad a többiekkel?
A játékosok célja minél több pontot szerezni a jó tippek és tippeltetés által!
Előkészületek:
A szókártyák körülbelül felét tedd egy pakliként az asztalra és helyezzétek mellé a Haramiau-lapkát és az átokkártyákat. A maradék szókártyából a doboz bal oldalán alkoss egy paklit. Majd beszéljétek meg kinek vált legutóbb valóra az álma... ő lesz a kezdőjátékos!
A játékos egyszerre csak egy nyomot adhat meg, valamilyen formában, amely kapcsolódik a feladványhoz. A többiek fejenként csak 1x tippelhetnek. A nyomok egyetlen szóból állhat, de valamilyen formában kapcsolódjon a titkos szóhoz.
Kör vége:
- Ha a titkos szót a megadott számú nyom alapján sikerül kitalálni, akkor a feladványt feladó játékos és a tippelő is kap pontot.
- Ha a titkos szót hamarabb találják ki, akkor csak a tippelő kap pontot.
- Ha pedig nem találják ki a szót, akkor senki sem kap pontot.
A játék menete:
Úgy, hogy a többiek ne lássák a kezdőjátékos magához veszi a húzópaklit és felfordítja a lapot. A bal oldalon marad kártya hátulján lévő szimbólum dönti el, hogy a jobb oldali kártyáról, melyik szó egyikét választhatja. A szimbólum alatti szám adja meg, hogy hány nyomot adhat a kitalálók számára.
A kezdőjátékos adja tovább a dobozt és jöhet is a következő kör!
De a feladványt feladó játékosnak sem egyszerű a dolga. Ha a többi játékos úgy dönt, hogy a megadott nyomoknak nincs köze a titkos szóhoz, akkor maga elé kell vennie Haramiaut, ha a játék végéi nála marad, akkor 4 pontot veszít.
Játék vége:
Ha a játékdoboz mindenkinél kétszer járt, akkor véget ér a játék. A legtöbb pontot szerző játékos lesz a győztes.
Te készen állsz a szavak csatájára? Tudsz jó tippet, utalást adni?
Tedd próbára a szó-tudásod és asszociációs készséged a pörgős Haramiau szelencéjében!
Doboz tartalma:
- 110 szókártya
- 10 átokkártya
- 1 Haramiau-lapka
- 1 játékszabály