0 db
<< Vissza a Hírek - Újdonságok menübe

7 Days To Die bemutató


A 7 Days To Die az elején elég frusztráló lehet. Bevallom, mindent normálon kezdek, viszont ez még a leggyengébb fokozaton is feladja a leckét. Így a single játékom, olyan beállításokat tartalmaz, mint a napi airdroop-ok, az 5 naponta visszatermelődő loot és a klasszikus zombik, amik nem szaladnak. Ezekről lentebb bővebben írok majd, viszont azért ejtettem szót erről az egészről, hogy senki kedvét ne vegye el, ha nem fog elsőre sikerülni neki a játék. Tanulni kell, gyakorolni kell, mert igen komplex dolgokat lehet benne véghezvinni.

Mi is az a 7 Days To Die?

Röviden a játék lényege, hogy egy térképen ahol bármerre mehetünk, túléljük a hét naponta érkező zombihordát, ami elől nem lehet elbújni, bármerre is megyünk megtalálnak minket. A cél tehát az, hogy fejlesszük magunkat, természetesen a tárgyainkat és a legfontosabb, egy olyan menedéket felhúzni, ami ellenáll a hordák támadásának.


Kezdeti Nehézségek


Bevallom, az elmúlt időszakban elég sok volt a CoD és társai játék, így akarva-akaratlanul kicsit nagyképűen mentem neki a játéknak. A másik, nem csak a játékstílus hibája volt, hanem az is, hogy nem éltem bele magam. Próbálgatásnak indult és a fene se gondolta, hogy így beszippant a játék. Azonban, amikor már elhagytam a Rambo stílust és inkább megbújva, gyűjtögetve kezdtem előröl a játékot, rájöttem hogy ez lesz az a stílus amit megkíván tőlem a program. Messziről kerülgettem a zombikat, és inkább a túlélésre mentem mint a harcra. Az volt a célom, hogy ivóvizem és ételem legyen, hisz ha nem érzi jól magát a karakterünk akkor a wellnessünk csökken így ezzel együtt a staminánk, ami a futásért és minden cselekményért felel és az életerőnk is csökkenni fog, amit gondolom nem kell ecsetelgetnem, milyen hátrányokkal jár. Ha meghalunk, akkor ha már van táborunk lehet választani hogy random helyre vagy az ágyunkhoz respawnoljon, szintén wellnesscsökkenéssel, ami ilyenkor már mínusz tíz max hp-t és staminát jelent. Elég nagy hátrány, de változatos táplálkozással és jó közérzettel növelhető szép lassan, és ha nem halunk meg akár pluszba is lehetünk vele, bár ehhez szerintem már elég komoly tapasztalat szükséges.


A Haladó-Kezdő


Amint egy kicsit is összeszedtük magunkat, szükség lesz egy bázis felépítésére is. Jómagam azt ajánlom, hogy az első pár napban kerüljük még a városokat, mert a kutyák kényelmetlen meglepetésben részesíthetnek minket. Beállítástól függően, egy halálnál akár mindent el is veszíthetünk, vagy épp a táskánk megmarad, de azért érte is kell menni és ha csapatosan öltek meg minket, akkor pucéran, fegyver nélkül elég nehéz lesz visszaszerezni. Ezért a legfontosabb a nyersanyag és a bázis építése, amit az elején fán kívül lehetetlen másból megvalósíthatni, de később akár acél-betonszerkezet építésére is lehetőségünk lesz. Azonban, az első horda támadásáig, fából is igen szép kis viskót összedobhatunk. Sokan ódzkodnak a kraftolástól, és bevallom nekem sem a szívem csücske, de a játék ügyesen táncol a "na még egy kis fát vágok és mindjárt belehalok az unalomba" között. Ahogy fejlődünk, osztjuk a skill pontokat, úgy fejlődnek a cuccaink is, így hamarabb tudunk szétszerelni, bányászni és fát vágni is.


Otthon, Édes Otthon!


A játék másik legnagyobb előnye, és egyben elengedhetetlen kelléke a bázis. Komolyan mondom nektek, amikor már kezd egy kis pofája lenni a házunknak, öröm hazatérni egy-egy sikeres loot-run vagy "nagyobb" harc, bővebb sérülések után. Amikor meglátjuk a kivilágított "erődünket" már mosolyogva nyomjuk le az utolsó nagy etapot, hogy végre az ágyunkba fekhessünk, főzzünk, fegyvert - lőszert készítsünk, vagy a kohóban izzítsuk a többi alapanyagot. Megfelelő védelemmel, pedig a zombihordát is sikeresen lenyomhatjuk, hogy végül nagy szuszogás és dobogó szív mellett felkiálthassunk örömünkben, hogy "EZZZ AZZZ Túléltük!"


Tényleg Minecraft klón?


NEM! Bár megmondom őszintén, gyakorlatban semmi közöm a Minecrafthoz és nem is szeretem a hasonló stílusú játékokat, itt szerintem a kockákon, amit egyébként nagyon jól kíván titkolni nekünk a játék és a kraftolláson kívül semmi hasonlóságot nem láttam, már amit a minecraftról ismerek. Persze az említett játék úttörő a maga nemében így valamennyire érthető, hogy a játékosok többsége ehhez hasonlítja és rányomta a "klón" bélyegzőt, de akkor ennyi erővel számomra akár akkor Doom vagy Wolfeinstein klón is lehet, mert azok meg FPS nézetűek.

Steam Visszajelzés, ami nagyon tetszett így leírva és teljes mértékben visszaadja a hangulatát a játéknak!

"Puszta kézzel püföltem a bokrokat, meg kavicsokat gyűjtöttem, hogy kőbaltát tudjak csinálni. Közben folyamatosan figyelnem kellett melyik irányból hallok morgást, mert a kiégett szellemvárosban elég mocsok helyekről elő tudtak bukkanni a zombik.


A nap végére megittam minden csepp ivóvizemet és kajám is alig maradt, viszont tudtam egy jó kis íjat csinálni kb 10 lövedékkel, szóval már nagy volt az arcom. Estére a biztonság kedvéért merítettem vizet a közeli tóból és sikerült találnom egy elhagyott tanyát, ahol egy gyors tábortűzrakás után hasmenést kaptam a mocskos víztől, amit kiszagoltak a zombik. Kb teljesen szétverték a házat, mire eljutottak a padlástérre, ahonnan le kellett ugranom és egy kificamodott bokával elkocogni a közeli sivatag irányába. Az éjszakát egy szál fáklyával a kezemben vacogtam végig egy nagy sziklaperem tetején, ahol csak remélni mertem nem szimatolnak ki a mocskok... Csak morgást hallottam, de sokszor azt hittem rám találnak."


Nincsen játék, hiba nélkül!


- Természetesen, ha nem is hemzseg a hibáktól a játék, de van benne bőven. Olyan apróságoktól megkezdve, hogy a "jézus szarvast" is láthatjuk, aki valamilyen oknál fogva a vízen sétál, találkozhatunk olyan szembetűnőbb hibákkal is, mint a malac aki a 80 fokos hegyoldalba gyorsabban szalad felfelé, mint lefele. Bebugolt állatokkal és ellenségekkel, amik a tengelyük körül forognak, vagy (és itt látszik igazán a kocka effekt) zombikkal, akik hirtelen egy kockányit fentebb emelkednek, ahogy átlépnek a szögesdróton. Bár, a készítők próbáltak rágyúrni a fizikára, az építkezés nem épp a legjobb. Bármennyire is próbálunk nagy épületeket építeni, nem fog összejönni, tartópillér ide vagy oda. Valamiért ez a része még mindig nem működik teljesen a dolognak, de bevallom, nem is lesz szükséges sokkal nagyobb épület építésére is.

- Másik hatalmas hiba számomra, a Multi része. Sajnos rettentő sok időt kell a játékba beleölni, ahhoz hogy érdemben mi irányítsuk a dolgokat, viszont ehhez vagy egy singleplayer játék kell, vagy egy olyan klón, aki akkor ér rá, akkor van kedve játszani, amikor mi is. A harmadik opció a szerver, de rettentő nehéz olyat találni, aminek a beállításai megfelelnek nekünk. Így már nem kell amiatt aggódni, hogy a Host nem ér rá, vagy épp mi vagyunk azok és mennünk kell.


Több barát esetén ez a probléma pedig hatványozódik, hisz a mai világban szinte lehetetlen összehangolni azt, hogy 3-4 vagy akár 8-10 ember is egyszerre érjen rá. Jelen esetben, jó magam is ezzel a problémával küszködök, mert mint mondtam, a szerver sem egy biztos dolog, és nekem is mesélték, hogy volt olyan, hogy több hét után a szervertulaj bebolondult és mindent a legnehezebb fokozatra és frusztráló minden napos zombi hordákat állított be.


Kinek fog tetszeni a 7 Days To Die?


Mondtam már, hogy ki nem állhatom a minecraft játékot, de ez nem gyűlölet, csupán teljes érdektelenség részemről. Aki viszont hozzám hasonlóan, azért a hasonló stílusjegyű játékoknak, egy esélyt ad, annak biztosan tetszeni fog. Ha szereti a zombi, apokalipszis utáni időszakot, a lootot, craftolást és bázis építést, annak is. Nagyobb játékokhoz, nem hasonlítani akarom, de belőlem hasonló felfedezési, fejlődési vágyat hozott ki a Morrowind, Fallout3 és a Dying Light. Ott is, csak úgy mászkáltam, gyűjtögettem, és elteltek vele a 100 órák.


Az biztos, hogy az én szívem, lelkem és még eszem is elrabolta és örömmel ülök elé. Örömmel fogok neki egy újabb napnak, és örülök egyáltalán annak is, ha egy újabb napot túlélek ;)

Na és persze, örülök annak, hogy nem ilyen kietlen, kegyetlen és szörnyű atmoszférájú világban élünk!

És, Azóta…


E cikk megírása óta, eltelt már bő egy év. A csapat rendíthetetlenül dolgozik a játékon, mind PC mind pedig konzolos részen. Egy nagyobb frissítésnek hála, teljes elektronikai megoldás került a játékba, aggregátorokkal, napelemekkel, csapdákkal és mindenféle kütyükkel, amikkel biztonságosabbá és védhetőbbé tehetjük a bázisunkat, amire így már játszi könnyedséggel mondhatjuk azt, hogy felkészült az Apokalipszisre. Hamarosan, újabb frissítés érkezik, ezért is szerkesztettem újra a kis irományom, hisz aki kedveli a stílust az maradandó élményben részesülhet és ezzel egyenesen arányosan, hatalmas dolgokból maradhat ki, ha nem szentel figyelmet a játéknak. Jelenleg, 990 órám van benne és a negatívumok nem nőnek csak csökkennek, míg a pozitívumokat, már felsorolni sem tudnám. Bátran merem ajánlani, nem fogtok csalódni. 

A játék elérhető PC-re, PS4-re és XBOX ONE-ra!


-Godach Duron-