Ez a weboldal cookie-kat használ a felhasználói élmény fokozása érdekében. Az oldal használatával Ön automatikusan hozzájárul, hogy a cookie-ban apró adatmennyiséget tároljunk a számítógépén.
x
  Blog   Hírek
  2019 Mar 05

Dead or Alive 6 Teszt

A teljesen kezdőknek van tutoriál, amivel a beugró kombókat, továbbá a hasznos mozdulatokat lehet elsajátítani, és ezek a karakterek számára eltérőek, úgyhogy ez itt egy felfele mutató hüvelykujj.

A Dead or Alive új részt kapott, és majd biztos, hogy kap egy bővített újrakiadást, egy next-gen újrakiadást, egy free-to-play verziót. De az még messze van, most még csak az alapváltozattal lehet foglalkozni. Ennek a 3D-s bunyónak megvannak a pozitívumai és negatívumai, utóbbi esetében van is egy olyan példa, ami a franchise egyik hátulütője lett.

 

Koei Tecmo és a Team Ninja a megjelenés előtt azzal hadakozott, hogy ezúttal, és itt egyszerűen ilyen módon kell kifejeznem magam, nem lesz olyan csöcsös-bögyös alkotás a hatodik Dead or Alive mint az eddigi részek. Nos, ez csak részben igaz, ugyanis egy dologtól, a keblek fizikájától el kellett búcsúznunk a játékmenetben, de nem a jelenetekben. (Magyarul: a nyugati világ kivégezte a finom szexualitást a világtrendek oltárán. S emiatt nem kapott nyugati, hivatalos megjelenést a Dead or Alive Xtreme 3. Amúgy a beállításokban lehet egy kicsit több „lengést” engedélyezni.)

D

A teljesen kezdőknek van tutoriál, amivel a beugró kombókat, továbbá a hasznos mozdulatokat lehet elsajátítani, és ezek a karakterek számára eltérőek, úgyhogy ez itt egy felfele mutató hüvelykujj. Ezzel szemben a történetmód csak egy satnya beugró a mélyvíz előtt (online, például): vannak a játék engine-jével készített, rövid jelenetek, amik, hogy mondjam, a két végleten egyszerre helyezkednek el. Meglepően látványos és förtelmes is tud lenni. Ilyet talán még nem is láttam bunyós játékban. Aztán maga a grafika mégis egészen jó (de itt-ott pedig gyengébb, mosottas textúrájú…), amit a franchise-tól el lehetett várni, ugyanis ha nem vesszük figyelembe a Dead or Alive 5 újrakiadását PS4-en, akkor kurrens-gen, új FŐ DoA játék még nem volt. De visszatérnék magára a sztorimódra: a karaktertáblázaton való mozgás már önmagában fura, a „rövid ideig játszol ezzel a karakterrel, de mész tovább” gondolat nem, és a dialógus a karakterek között a meccsek előtt… borzalom! Szóval, és ahogy sejtettem, úgy itt is vannak itt-ott igencsak meglepően „a fenébe de csal ez a boss” mérkőzések. A hat fejezet során ne nagyon keressünk értelmet.

A profibb játékosoknak a challenge mód nyújthat sok kihívást, ahol több módon is limitálja őket a játék – pl. kevesebb HP-val kell nyerni, vagy éppen azt a mozdulatot kell használni, amit a DoA 6 kér és nem éppen egyszerű megcsinálni. Arcade mód, time attack mód, versus mód is van, ezeket pedig nem nagyon kell magyarázni – minden komolyabb bunyós játékban van ilyen.

O

A játékmenet során a „break” rendszert mindenképp meg kell említeni: ez lényegében a karakterek sokat sebző mozdulatait takarják, amikhez hozzájárulnak a csík (meter) is – ha hagyjuk feltölteni, akkor bizony ember legyen a talpán, aki ki tudja védeni/jól tud teknős módjára kibekkelni. Persze ezt a csíkot a védekezésre is használhatjuk, így a „teknős” stílusú játékosok (nem nagyon támadnak, csak védekeznek, ám a megfelelő pillanatban odavágnak rendesen) is megtalálhatják a számításukat.

Az R1 gomb (alapból) a PlayStation 4-en fontos még – az S támadás kihasználásával ha bevetjük a Fatal Rusht, akkor sikeres attak esetén elkábíthatjuk az ellent (Fatal Rush), amivel valószínűleg a menetet is behúzhatjuk, ha jól cselekszünk. Ezekkel az újításokkal is szerintem az, aki a Dead or Alive 5 bármelyik verzióját játszotta, az kapásból képes lesz helyt állni a hatodik részben is, ami azért – és itt megint egy gyenge segueway következik – vizualitásában tényleg remekel, mivel a karakterek kidolgozottsága is többnyire frankó. Kevert egyveleg.

A

Kezdem a számomra legnagyobb butasággal. Van a Dead or Alive 6-nak már egy season pass-a is (hogyne, végülis csak tegnap jött ki…). Ez már most drágább, mint az alapjáték. Nem viccelek, komolyan 90 euróba kerül. (Most ránéztem Steamen: bakker, 70 euró akció nélkül az  alapjáték? Szép csendben felsrófólták egy tizessel az árat!) Mit tartalmaz a Season Pass? Két karaktert, NiCO-nak technomancer felszerelést, Nyotengunak bírkózó kosztümöt, 52 extra kosztümöt, és a két új karakternek még egyenként ötöt. És ez kerül 90 euróba.

De akkor rá is kanyarodunk a másik butaságra: a kosztümökre. Mindenkinek kettő van alapból, és az egyik általában csak egy színcsere. A játék módjaival való grindolás révén lehet a többit megnyitni. A baj az, hogy a pattern partok kellenek a kosztümök megnyitásához, és teljesen véletlenszerű, hogy melyik karakter melyik alternatív kinézetéhez szerzünk azt (és bizony legalább 700 kell egyhez, rosszabb esetben pedig 2000 tájékán kell gondolkodni – és csak a challenge mód ad viszonylag sokat, párszázat…), úgyhogy itt szerintem hasalt egyet a Dead or Alive 6, amit megtett az online esetében: a megjelenésre a Team Ninja ugyanis nem volt képes online lobbikat összehozni – ezt csak a hónap vége felé fogják hozzáadni a játékhoz. Gratulálok! (És ez platformspecifikus bug: az alapkiadás frankón kimaxol minden CPU-t, de közben két magra limitálva is 60 FPS-t tud. Ez mi a rosseb?)


6

…os pontszámon gondolkodtam, de szerintem ennél többet érdemel a Dead or Alive 6. 6,5 és 7 között vagyok vele, de egy gyenge hetest érdemel csak azért, mert a bunyó maga és a vizualitás jelentős része elfogadható. Az audió szódával elmegy, de a sztori mód kidolgozottsága, a grindolás és az online jelenlegi hanyag állapota bizony lehúzza az élményt. Ha az online talpra áll, lehet 7,5-nek venni az értékelést, de ez most csak egy hetes.

Együttműködő partnereink

Feliratkozás hírlevelünkre

Értesülj elsőként a legújabb akciókról és szerezz exkluzív kedvezményelet!

×