Ez a weboldal cookie-kat használ a felhasználói élmény fokozása érdekében. Az oldal használatával Ön automatikusan hozzájárul, hogy a cookie-ban apró adatmennyiséget tároljunk a számítógépén.
x
  Blog   Hírek
  2019 Mar 05

Far Cry: New Dawn Teszt

A Ubisoft elérte, hogy grindolással töltsem el az időt, hogy ezzel rejtsék el, mennyire rövid a Far Cry-spinoff, ami a Far Cry 5 folytatásául szolgál. A pink posztapokaliptikus pokol megjárása nem járt kitörő sikerrel. (Örömmel sem.)

Az ár ne tévesszen meg: ez a Far Cry tényleg nem teljes értékű. Ez az a tipikus különálló DLC, amit a Volition (Saints Row IV: Gat out of Hell) és a Naughty Dog (Uncharted: The Lost Legacy) is megejtett. S mégis, az új Far Cry-jal el lehet szórakozni, ám kérdéses, hogy nem unjuk-e meg.

Hope

Hope megyében járunk Montana államban, ugyanott, ahol a Far Cry 5 is játszódott. Azóta eltelt több mint másfél évtized, bekövetkezett egy nukleáris katasztrófa, és nem, nem Fallout 76 van, hanem egy színes-szagos környezet lett itt. A csavar ott lesz, hogy a két főgonoszt, a Mickey és Lou névre hallgató ikerhölgyeket bár átrakhatnánk egy Mad Max-filmbe, nem érdemes, ugyanis a legnagyobb segítségünk pont az a csoport/szekta lehet, akik ellen az alapjátékban küzdöttünk. Ahogy anno az Alien vs. Predator film is mondta 2004-ben (és nem, nem fogom lefordítani a film címét, mert a legtöbbször szerencsétlenül sikerül vagy hangzik): „az ellenségem ellensége a barátom”…

Nos, a célunk az lesz, hogy valamelyest helyreállítsuk a békét a túlélők között, és ebben több feladatunk is lesz, aminek a hátulütőjét később kifejtem majd. Szóval a történet során kis RPG-szerű játékmenet lesz (de nem túlzottan!), ugyanis úúú, vannak extra aktivitások is. Nyolc mellékküldetés, harminc előörs (mindegyiknek három szintje van), tíz kincsvadászatos küldetés, huszonegy felfedezés (expedíció – itt is Hope-on kívülre mehetünk, ahogy a Far Cry 5 esetében is tehettük, ezek a legjobb fegyverek miatt kellenek), öt specialista, nyolc felbérelhető karakter (guns/fangs for hire – a kedvencem itt a The Judge volt, érdemes figyelni a háttértörténetére…), harminc perk (ajánlok pár skillpontot mindig félretenni – a vége felé csavar egyet a Ubisoft ezen…), százöt kihívás, kilenc fotó, tíz zenelejátszó, százegy helyszín.

Lehet tehát mit tenni, amivel végül is az lesz a fő célunk, hogy a saját bázisunkat fejlesszük (ehhez persze kell az ethanol, amihez az előörsöket kell elfoglalni vagy visszavenni), és azon keresztül a saját fegyvereinket is tuningolhassuk, hogy ne legyünk olyan erőtlenek, mint egy lágy fuvalat a hétvégi szélrohamban (ahol nincs kegyelem).

Kicsit vicces, hogy egyfajta MMO-shooter-szerű endgame is van, pedig ez nem egy Destiny, nem egy Hahahahanthem, akarom mondani Anthem. Több szintű nehézséget kínálnak ugyanis a felfedezések (találjuk meg a természetesen pink füstölgő csomagot, majd hordaszerű túlélés asszem két és fél percig) és az előörsök a jobb lootért cserébe. Na mindjárt leérek az oldal aljára, és innentől jön a zuhé, hogy miért tartom ezt a Far Cry-t talán az eddigi leggyengébbnek. (Mi a francért nem tud a Ubisoft egy Blood Dragon-folytatást csinálni?)

No Hope

Na hölgyek, urak, ez a játék tisztesen grindolós. Bizony ám, ezzel próbálja elfedni a francia cég, hogy bizony istentelenül rövid a cucc, amin tizenkét-tizenhárom óra alatt végig lehetett menni, és így is kb. a dolgok felét sikerült megtalálni (volt, ahol többet is). Ja, közben lenémítottam a zenét, mert az nekem nem tetszett. De komolyan! Grindfesztivál ez az egész, és akkor még nem is mondtam, hogy a vezetési fizika talán még rosszabb az első Watch Dogsénál, ami igencsak állakat leejtő. Ja, és azt mondtam már, hogy eközben a Ubisoft kis túlzással mindenhez kínál mikrotranzakciókat?

Látom ám, hogy mire megy ki ez az egész. Ezen akarnak pénzt keresni. Én pedig az ilyesmit igencsak elítélem, ahogy azt is, hogy még mindig nem vagyunk képesek elrugaszkodni a Far Cry 3-tól. Az már több mint egy hat éves játék (közben kiadtak egy úúúú, újrakiadott változatot), de alapjaiban még mindig ugyanott tart a New Dawn, kicsit felsminkelve. Most tegyük félre a grafikát meg minden ilyen csili-vili értékelő szempontot és mondjuk ki: a Ubisoft képtelen megújítani a fejőstehenei egyikét. (Ja és most nincs is arcade mód, mert „a narratívára” koncentrált a Ubisoft. Aha.)


No Buy

Far Cry: New Dawn, ami mintha a RAGE 2-t másolná… hat és felet érdemel. Többet nem. Én ezért ki nem adnék tizenháromezer forintot. Mondom: nekem tizenhárom óra volt kb. végigtolni, és persze, lehet ennél több is, ha kimaxolom, de nem nagyon tud lekötni engem ez a folyamatos grindolás, és ha esetleg kimaradt volna a Far Cry 5, akkor a sztorinak egy része csak úgy elsiklana a fejünk felett. Úgyhogy a két hölgyikét egy kör után érdemes dobni, amúgy csak én érzem úgy, hogy mostanában egyre több játékban erőltetik az AAA játékok ezeket az erős női karakteres témákat…?

Pro:
Hope és karaktereinek visszatérése
Érdekes áthidalás a Far Cry 5 történetéből
Van teendő bőven

Kontra:
– Echte grindolás az egész
– Mikrotranzakciók jelenléte
– Alapjaiban még mindig csak a Far Cry 3 látható

Együttműködő partnereink

Feliratkozás hírlevelünkre

Értesülj elsőként a legújabb akciókról és szerezz exkluzív kedvezményelet!

×
Multimédia
AJÁNDÉK
Gamer szék
PS4
PS3/PS Vita
XBOX ONE
XBOX 360
Switch
PC/Laptop
  +36 70 / 884-00-01   info@konzolkiraly.hu   Elérhetőségek   Szállítási információ ÁSZF Adatvédelmi szabályzat