0 db
<< Vissza a Hírek - Újdonságok menübe

MOTOGP 18 teszt

Az Unreal Engine 4 segítségével életre keltett játékban gyorsasági motorokkal kell versenyeznünk, és a legjobbakká válnunk!A grafikára nem lehet panaszunk, az új engine alatt szépen muzsikál a játék.  Szebb és realisztikusabb lett mint elődjei!

A játék fő alkotó eleme továbbra is a karriermód. A 2018-as világbajnokságot feldolgozó játék négy géposztályt tesz elérhetővé számunkra, a Red Bull MotoGP Rookies Cup kezdő pilótájaként kezdjük el pályafutásunkat.  A játékot, egy három részből álló tutoriallal kezdünk, amit érdemes kipróbálni, mert szokni kell a motorok mozgását, és kezelhetőségét.


A MOTOGP18 tele van eszméletlen jó átvezető videókkal, például a töltőképernyő helyett belepillanthatunk a versenyző, verseny előtt pillanataiba is, vagy épp egy interjú kellős közepén találjuk magunkat. A fejlesztőcég igyekezett minél részletesebben szemléltetni számunkra, hogy milyen a versenyhangulat, és miért szeretik ennyire ezt a sportágat a rajongók.

A Milestone nagyon sok liszenzelt szponzort belepakolt a játékban. Ennek köszönhetően választhatunk és testre szabhatjuk pilótánkat, hogy hogyan nézzen ki, szinte bármilyen logóval elláthatjuk. Valamint minden paramétert beállíthatunk motorunkon, például: a gumik minősége, a váltás üteme. Annyira részletes lett ez a része a játéknak, hogy három órán keresztül állítgattam egy darab motort. Amit a valóságban beállíthatsz egy motoron, azt itt is megteheted.


A játék, irányítást tekintve is valóságos lett: nem mindegy mikor dőlsz be egy kanyarba, illetve az is számít, hogy mikor és milyen sebességgel veszed be. Nem nehéz ráérezni, de lesznek idegőrlő perceit a játék elején. A versenyt egy kommentátor prezentálja számunkra, miközben bőgnek a motorok mellettünk. A hangokat igyekezett a gyártó a realisztikusan, és részletes módon átadni.

A karrier módon kívül találunk a játékban időmérőt, végig nyomhatunk egy teljes bajnokságot. A játékban van multiplayer mód is, viszont a szerverek sosem működtek rendesen, ezért kipróbálni nem tudtuk.


Ha az igazi, motoros szimulátor érzést keresed, akkor jó helyen jársz, mert a játék ezt nyújtja.  Belebújhatsz kedvenc versenyződ bőrébe is akár, de mint kezdő pilóta is megállhatod a helyed. Viszont érdemes megkötések mellett megvásárolni a játékot mert, ahogy eddig minden játékánál a Milestone most sem tudta hozni az elvárt minőséget. A 2018-ban megjelenő játékokhoz viszonyítva a MOTOGP 18 lehetne szebb, nem ígér többet mint amennyit sugall számunkra a bemutató trailer. 

-digitaldroid-


Életem motoros élményei közül nem sokat tudnék mesélni. Sosem voltam motor fan, nem is leszek azonban ez a sportág olyan számomra, mint a foci. Az életben, csak akkor tudnak rávenni, hogy fussak ha kergetnek, míg a virtuális világban pár évente eszembe jut, hogy felpolírozzam a focista karrierem. Nos, ez a MotoGP szériával is így van, és mivel az MXGP a Milestone-től nagy kedvencem volt, valamint az abban az évben megjelent MotoGP is kellemes meglepetésként ért, örömmel fogadtam a Konzolkirálytól a tesztpéldányt és vetettem bele magam a játékba, hogy legyőzzem Valentino Rossit. No nem mintha esküdt ellenségem lenne a fickó, de bevallom őszintén, senki mást nem tudnék felidézni, ha agyon ütnének akkor sem.

Szóval, a szokásos menülátogatás után, legyártottam a karakterem és nekiugrottam a carrier módnak, ami a játék fő erőssége lenne. Ugye, ez az a rész, amikor fel kell tornáznod magad a mezei motorversenyzők között, a Moto 3 majd Moto 2 után a Moto GP versenyszériába. Időm azonban kevés mint a tenger, így inkább rárepültem egy teljes bajnokság lezongorázásába. Mit ne mondjak, pattogtam is mint a hangjegyek.


A bajnokságot felölelő, tizenkilenc futam igen élvezetes volt számomra. Mivel nem vagyok hű rajongója sem a sportágnak sem pedig a járműveknek, az én causual motorozásom teljes szinten kielégítette, még így is, hogy a nehézségen azért toltam fel valamennyit és természetesen a fékezési és egyéb kanyarodási segédleteket kikapcsoltam. Volt azonban egy érdekes része, amikor szinte vért kellett izzadnom pár versenyen keresztül, de mivel ekkor érkezett egy frissítés, nem tudtam eldönteni, hogy a frissítés nehezített ennyit a játék végére, vagy amiért elég nagy pontszámmal előrehaladtam, a játék kalibrálta be az ellenfeleket keményebbre.


Természetesen a Milestone ebben az évben is rendelkezett a teljes licencel, szóval a járművek, verszenszponzotok és pilóták is, egytől egyig fedik a valóságot. Fontos lenne megjegyezni, hogy a sorozat ezen epizódja immár Unreal Engine 4 által hajtott játék, de sajnos közel sem olyan gyönyörű, mint amit ez a motor tudna. Összességében azt kell mondanom, hogy nem bántam meg a Bajnokság teljesítését és én, mint mezei motoros akinek a legnagyobb élménye egy babettán való, tövig húzott gáz és eszméletlen 40km/h sebesség volt, élveztem minden percét az időmérőktől a futamokig egyaránt.

-GodachDuron-