0 db
<< Vissza a Hírek - Újdonságok menübe

Resident Evil 2 – Jogában áll hörögni


A klasszikus és eredeti 1998-as túlélőhorrort alapjaiból alkották újra, nem csak feltuningolták magas felbontású textúrákkal, ahogy azt már eddig megszokhattuk. A ’98-as klasszikus teljes újra értelmezéséről van szó. Más remake-ekkel ellentétben tehát ez nem egy olcsó lehúzásról van szó, hanem egy igazi, elsőrangú és teljesen új túlélőhorrorélményről. Lássuk, hogy miért is…



Élőhalott rendőrörs

Resident Evil 2 két hónappal az első rész rezidenciáján történő események után játszódik, és ezúttal Raccoon City-ben járunk, amely zombik által lerohant pokollá vált. A két új hősünk: Leon Kennedy és Claire Redfield a városba érkeznek, és sokként éri őket, hogy emberek helyett márcsak a hörgő, rothadozó, agresszív élőhalottakkal találkoznak, akik szét akarják marcangolni őket, miután egy rendőrautóval balesetet szenvednek. Mindketten a rendőrörsre igyekeznek, ahol a túlélés mellett rá kell jönniük, mi a fene is történt a városban, továbbá ki kell deríteniük egy összeesküvés okait is. A sztori csak alapjaiban követi az eredetit, már csak annak okán is, mert rengeteg új átvezető jelenettel gazdagodott a játék és másmilyen az a mód is más, ahogy a két történetszál (Leoné és Claire-é) egymás mellett, párhuzamosan fut. Ahelyett, hogy ide-oda ugranánk a karakterek között, itt még egyszer végig játszhatjuk a játékot Claire-rel, ha már Leonnal kivégeztük.

Mindkét oldal története másmilyen, mint az eredeti játékban, más útvonalakkal, befejezésekkel és átvezetőkkel. Másféle fegyvereket is kapunk és másfajta kihívásoknak kell megfelelnünk. A két hadjárat – a játék nehézségétől függően 6-8 óráig tart, szóval összesen 14-16 órát kapsz, ha mindkét hőssel végigtolod a Resident Evil 2-őt. Állítólag emellett még DLC-ket is kapunk a Capcomtól. Végsősoron tehát ez a „remake” az eredeti Resident Evil 2 „újraképzelése” és kiterjeszti és megváltoztatja a sztorit, méghozzá jó és nem rossz irányba (ahogy ezt már vacakabb remake-eknél megszokhattuk).



Csak a fejét, de a lábába is mehet, hogy megsántuljon!

Ami alapvetően változott a Resident Evil 2 játékmenetében, az az irányítás és célzás rendszere. Csakúgy, mint a Resident Evil 4-ben (ahol szintén Leont irányíthattuk) váll fölötti célzást kapunk, illetve a játéknak új sebzésrendszere is van. A fejlövés persze adott, emellett lábba, karokba is trafálhatunk és a zombik ennek megfelelően sebződnek.

Az újdonságok közé tartozik még az ablak bedeszkázásának mechanizmusa is: a rendőrörsön találhatunk összeszögezett deszkákat, amelyekkel betakarhatjuk az ablakokat, így kevesebb előhalott tör az életünkre a sötét, vértől mocskos folyósókon. Ezekre szükség is van, lévén az élőhalottak nem a tipikus „bumm a fejbe, oszt’ annyi” zombik. Helyette tökéletesen passzolnak a Resident Evil lore-hoz, abban a tekintetben, hogy bioorganikus fegyverek és nagyon sok golyóba kerül, amíg elintézzük őket. Változott az inventory rendszer is, amely sokkal inkább hasonlít a Resident Evil 7-éhez: letisztult és egyszerű rendszer, különösebb bonyolítások nélkül.

A Dead Risinggal, vagy más zombi túlélőhorror játékokkal ellentétben, egyszerűen ignorálhatod is a zombikat és úgyis megléphetsz a legtöbb harc elől. Igazából a lőszer gyűjtése, és a lábba lövés (ezáltal az élőhalottak lebénítása) sokszor sokkal észszerűbb megoldás, mintha mindegyiket megpróbálnád kivégezni. Mivel kevés a lőszer, így a játékosnak sokszor nehéz döntéseket kell hoznia a történet során, illetve sokszor óvatos tervezés és a lopakodás sokkal életszerűbb, mintha minden zombit lepuffantanál.

Resident Evil 2 játékmenete ugyanakkor alapvetően nem változott, csak új és érdekes megoldásokkal bolondították meg, továbbá egy új kamerarendszerrel, amely még inkább kiemeli a sokkal szebb grafikát. Végsoron a Resident Evil 4 és a Resident Evil 7 keverékéről van szó, megváltoztatott sztorival és helyszínekkel, de azért azt sem mondhatjuk, hogy a játék csupán „nyomokban tartalmaz némi Resident Evil 2-őt”, hiszen a gyökerek nem változtak. A lényeg, hogy ez a régi és új keveréke nagyszerűen működik.



Igazi horrorélmény

A Resident Evil sosem készült érzékeny lelkületű gamereknek, de ezzel a résszel a fejlesztők aztán tényleg apait-anyait beladtak, hogy minden véres és gusztustalan legyen – persze művészi szintű ábrázolással. Nem csak a klasszikus Resident Evil-játékok jutnak eszünkbe, de kemény horrorfilmek, vagy horrorsorozatok is, mint például a The Walking Dead. A végeredmény igazi technológiai csoda, a környezet, az ellenségek és általában véve (pár kivétellel) még a hangeffektusok is nagyon rendben vannak.

Minden lövésnek látható hatása van a zombikra és legtöbb ellenfél nemcsak darabjaira esik, hanem húscafatok is leszakadnak róluk, amikor a lövésekkel eltaláljuk őket. Sikoltoznak, amikor gyújtógolyókkal eltaláljuk őket, vagy amikor puskatöltény trafálja őket telibe. A környezetet is teljesen átdolgozták és elképesztően jól néz ki, emellett alternatív útvonalakat, tiktos részeket is találunk, mindezt tűéles, magas felbontásban. Mindez persze hatványozottan igaz, ha 4K-s tévén tolod a játékot, bekapcsolt HDR-rel.
Sajnos a hangeffektusok nem az igaziak, különösön a pisztolylövések esetében, amelyekre éppenséggel minden, csak nem a „realizmus” a legjellemzőbb kifejezés. Emellett nem éppen kielégítő a zenei rész sem: elég kevés zenei betét található a játékban, és egy különösebben ütős zenei téma is hiányzik belőle. Egyedül talán Mr. X üldözös jelenetét, vagy a „HUNK” témáját érdemes kiemelni, de ezeket leszámítva sokkal nem fogunk találkozni. Különsen hiányzott még a „menedékszobás” zenei téma is, igaz, kicserélhetjük a zenét a DLC-vel, tehát ha a Deluxe Editiont vásároltad meg, vagy külön vetted meg, akkor egy is nosztalgikus élményben is részed lehet.

Remek remake

Féltünk tőle, hogy nem lesz az igazi ez a remake, hiszen moziadaptációk nagy csalódást okoztak és a Resident Evil 6 sem volt ott a topon, de a Capcom ezúttal mindent megtett, hogy egy nagyon különleges játékkal ajándékozza meg a rajongókat. Végsősoron ez a rész nem csak egy nagyszerű visszatérés a franchise-hoz, de egyben a túlélőhorror igazi királya is, amelyet egyetlen rajongónak sem szabad kihagynia.

Dante– (fordította: BadSector)